11 Mayıs 2013 Cumartesi

Hastalık


                                                 Hastalık 


İlk hastalığa yakalandığım gün moralim çok bozulmuştu. Nede olsa eskisi gibi değildim. Ve acıların artık beni ağlatacağı, düşündüreceği, ve hayal kurduracağı anları hissetmeye başlarsın. Herkes ilgi gösterir seni   " merak etme düzeliceksin " derler. Bir an sevdiklerin pervane olur etrafında onların bu ilgisi seni umutlandırır. Sonra tedaviye başlanır, artık o bana haftada 3 gün benim kolumu acıtacak olan iğneler adeta canımı yakarak yavaş yavaş koluma saplanır. Zor gelir canın yanar ağlarsın niye ben dersin bir an ne zaman bitecek bu acılar dersin. Cahillik zaten diz boyu hamlıktan erginliğe doğru yürürsün ,halbuki acı çektikçe  büyür insan düşünür umut eder yarınlarım daha güzel olacak der. En güzeli ALLAH'a hamd etmenin güzelliğini yaşar. Bazen bir hastalık bazen bir musibet insanı kendine getirir. ALLAH kulum kendine gel der bu Rabb'imizin şefkat tokadıdır. Bizi uyandırır ki insanları , hayatı, yaşamayı , doğayı , ve en güzeli vermiş olduğum nimetleri gör,tanı ve şükür et der adeta.  Haftalar geçer biraz kendine gelirsin. Sevenlerin ziyaret eder memnun olursun, bazen duygulanırsın sağlıklı günlerini ve sevdiklerinde geçirdiğin o anıların gelir aklına duygulanıp ağlarsın. Ağladıkça açılırsın içindeki umutları paylaşırsın. Ama gün gelip bitecek dediğin hastalığın geçmez ve bir an karamsarlığa düşersin huyun değişir bazen, kabullenmez sin  Hastalığı'na hani dersin kaç yıl oldu. Hani benim umutlarım nerede dersin ağlarsın bazen gizli gizli ,çareyi her zamanki gibi dua da bulursun. ALLAH'ım şifa ver ya Rabbim dersin. Ağladıkça umut eder ALLAH' tan hakkımda hayırlısını ver dersin. Yıllar artık seni olgunlaştırmaya başlar alışırsın. Buda geçer der gözyaşını siler yeniden umutlanırsın. İnşallah sözünü hep söylersin. Unutursun hastalığının sana verdiği acıları , adeta arkadaşınmış gibi gelir bağlandığın makina ,ve olacak bir gün diye hep hayal eder ,ALLAH,a  hep şükreder verende O , alanda O dersin. Tedavi devam eder zaman gelip geçer, eskisi gibi olacağım ben hasta değilim dersin. Kendine gelip bazı şeyler yaparsın hastane ile ev arası çizgiden çıkıp ben kendimi geliştirmeliyim der hayata sımsıkı bağlanırsın. Ailen 3 ise dört olursun onlar için yaşamalıyım dersin bırakamazsın artık kendini . Ailen için yaşarsın ve ALLAH,ım beni aileme ve sevdiklerime bağışla dersin. Ölümü hep düşünür ALLAH'a kul gibi yaşamaya devam eder kaderine razı olursun. Sonsuz şükürler olsun Rabbim sana verdiğin nimetler için, sağlık , sıhhat ve afiyet ver. 

Not: bu yazımı Diyaliz seansında yanıma yeni bir hasta geldiğinde ilk hasta olduğum gün hatırıma geldiğinde yazmıştım :-)

Gülebiliyorsak ve ALLAH'a şükür edebiliyorsak hayattan zevk alıyoruzdur. 

Bu yazımı okuyanlara Rabbim sağlık versin.
                                           Aytaç Alca  (aytac2020)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder